- Urząd
- Dla Klienta
- Ochrona Danych Osobowych
- Usługi
- Cudzoziemcy
- Paszporty
- Polityka Społeczna
- Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego
- Program Rodzina 500+ - zmiany od 1 lipca 2019 r.
- Program "Rodzina 500+"
- Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny
- Wspieranie rodziny i piecza zastępcza
- Pomoc społeczna
- Organizacje pozarządowe
- Uchodźcy
- Romowie - program
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
- Osoby niepełnosprawne
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (w sprawie odwołań)
- Wojewódzki Komitet Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
- Opracowania
- Sprawozdawczość
- Rejestry i wykazy
- Mapa jednostek i placówek pomocy społecznej
- Akty prawne
- Przeciwdziałanie handlowi ludźmi
- Pomoc dla bezdomnych
- Dodatek energetyczny dla odbiorcy wrażliwego
- Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”
- Program Senior+
- Karta Dużej Rodziny
- Program Dobry Start
- Fundusz solidarnościowy
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Zarządzanie Kryzysowe
- Zdrowie
- Mandaty
- Aktualności
- Kontakt
Moje strony
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Turnusy rehabilitacyjne
Kto może ubiegać się o wpis do rejestru ośrodków?
O wpis do rejestru ośrodków może ubiegać się właściciel lub użytkownik wieczysty nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek albo prowadzący ośrodek.
Gdzie i jakie dokumenty należy złożyć?
Wniosek o wpis do rejestru ośrodków należy złożyć do właściwego terytorialnie samorządu województwa: Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej, ul. Nowogrodzka 62 a, 02-002 Warszawa.
Wniosek o wpis można również złożyć elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia.
W terminie 30 dni od momentu złożenia wniosku MCPS dokona wizytacji ośrodka i wyda opinię o ośrodku, a następnie przekaże ją wraz z wnioskiem do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
W uzupełnieniu do wniosku (wraz z opinią) należy złożyć dokumenty tj.:
- dokument potwierdzający prawo do nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek lub prowadzenia ośrodka (np. akt notarialny, odpis z księgi wieczystej, umowę dotyczącą prowadzenia ośrodka,
- kopię uwierzytelnioną za zgodność z oryginałem umowy z podmiotem umożliwiającym korzystanie z zaplecza rekreacyjno-wypoczynkowego.
Aby uzyskać wpis do rejestru ośrodków muszą być spełnione wymogi określone w § 15 rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.
W jaki sposób wypełnić wniosek?
Na str. 1 należy określić rodzaj wniosku oraz wypełnić część A wniosku (załącznik - szare pola). Wypełniając str. 2 pkt II wniosku proszę skorzystać z informacji dodatkowych (załącznik).
Jaką kwotę i gdzie można opłacić?
Wpis do rejestru organizatorów jest bezpłatny.
W jaki sposób złożyć wniosek?
Wniosek wraz z kompletem dokumentów można:
- przesłać pocztą (listem poleconym) na adres:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
- złożyć osobiście w Kancelarii Głównej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie
- wypełnić elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 695 72 93.
Informacje dodatkowe.
Podstawą prawną do rozpatrywania wniosków o wpis do rejestru organizatorów jest:
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694, z późn. zm.)
Wnioski są rozpatrywane w ciągu 30 dni od złożenia pełnego kompletu dokumentów
Po sprawdzeniu kompletności złożonych dokumentów i stwierdzeniu spełnienia warunków uzasadniających wpis do rejestru:
- zostanie dokonany wpis do rejestru tj. zostanie umieszczony w Centralnej Bazie Danych Ośrodków i Organizatorów Turnusów dla Osób Niepełnosprawnych
- organizator otrzyma pisemne zawiadomienie o dokonanym wpisie do rejestru.
W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, zawiadomienie o wpisie do rejestru przekazane zostanie wyłącznie elektronicznie, opatrzone podpisem elektronicznym.
Jeśli wniosek nie będzie kompletny, organizator zostanie wezwany do usunięcia braków we wniosku o wpis do rejestru w terminie 30 dni od doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
W toku postępowania administracyjnego, może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowych dokumentów.
Organizator jest obowiązany poinformować wojewodę o każdej zmianie stanowiącej podstawę do uzyskania wpisu do rejestru.
Zawarte powyżej informacje mają charakter informacyjny nie stanowią wykładni prawa.
Pliki do pobrania
-
Wniosek o wpis do rejestru ośrodków
638.64 KB28.04.2009 00:0009.05.2018 14:39
-
Informacje dodatkowe
18.21 KB09.05.2018 14:45