Inne wiadomości
Badanie satysfakcji klienta w administracji: warsztaty
-
Warsztaty zorganizowano w siedzibie centrali ZUS przy ul. Szamockiej w Warszawie.
-
W warsztatach wział udział m.in. wojewoda Jacek Kozłowski (pierwszy z prawej).
-
Konsultacje zorganizowano w ramach cyklu szkoleniowego, który ma na celu wymianę doświadczeń w budowaniu sprawnej administracji publicznej w duchu New Public Management.
Działania administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego na rzecz wzrostu satysfakcji klienta przedstawiono podczas seminarium zorganizowanego przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych i Mazowiecki Urząd Wojewódzki. W spotkaniu udział wziął Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
W panelu dotyczącym sposobów wykorzystania badań satysfakcji klienta w budowie przyjaznej administracji głos zabrała m.in. Izabela Szewczyk, dyrektor w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim, która przedstawiła dobre praktyki w kierowanym przez siebie Wydziale Spraw Cudzoziemców. Głos zabrali także przedstawiciele ZUS, magazynu ThinkTank oraz instytucji zajmujących się badaniem opinii publicznej. Dagmir Długosz, dyrektor Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów omówił działania, które są podejmowane na rzecz wzrostu zadowolenia obywateli załatwiających sprawy w urzędach administracji rządowej. Ten sam temat w odniesieniu do jednostek samorządu terytorialnego podjął Andrzej Trzęsiara, zastępca dyrektora Departamentu Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.
Warsztaty „Zarządzanie przez cele w administracji publicznej – dobre praktyki” to cykl szkoleniowy, który ma na celu wymianę doświadczeń w budowaniu sprawnej administracji publicznej w duchu New Public Management (NPM). Filozofia NPM bazuje na przeświadczeniu, że administracja publiczna musi coraz w większym stopniu stosować wzorce funkcjonowania organizacji biznesowej. Obowiązuje w tym wypadku jedno zastrzeżenie – kryterium maksymalizacji zysku zastępuje kryterium minimalizacji kosztowej przy określonym poziomie realizacji zadań. Tematyka poszczególnych warsztatów w ramach cyklu szkoleniowego dotyczy m.in. wykorzystywania badań satysfakcji klienta w zarządzaniu jakością usług publicznych, zarządzania ryzykiem, budowy i wykorzystania kompetencji analitycznych w administracji, opracowania i wdrażania systemów motywacyjnych w administracji publicznej. Konsultacje będą naprzemiennie organizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Mazowiecki Urząd Wojewódzki. Projekt jest realizowany we współpracy z ośrodkiem analitycznym ThinkTank.
Podobne tematy
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail