- Urząd
- Dla Klienta
- Ochrona Danych Osobowych
- Usługi
- Cudzoziemcy
- Paszporty
- Polityka Społeczna
- Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego
- Program Rodzina 500+ - zmiany od 1 lipca 2019 r.
- Program "Rodzina 500+"
- Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny
- Wspieranie rodziny i piecza zastępcza
- Pomoc społeczna
- Organizacje pozarządowe
- Uchodźcy
- Romowie - program
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
- Osoby niepełnosprawne
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (w sprawie odwołań)
- Wojewódzki Komitet Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
- Opracowania
- Sprawozdawczość
- Rejestry i wykazy
- Mapa jednostek i placówek pomocy społecznej
- Akty prawne
- Przeciwdziałanie handlowi ludźmi
- Pomoc dla bezdomnych
- Dodatek energetyczny dla odbiorcy wrażliwego
- Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”
- Program Senior+
- Karta Dużej Rodziny
- Program Dobry Start
- Fundusz solidarnościowy
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Zarządzanie Kryzysowe
- Zdrowie
- Mandaty
- Aktualności
- Kontakt
Moje strony
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Realizacja w 2019 roku - MODUŁ 2
Komunikat dotyczący istotnych postanowień umownych dla Beneficjentów modułu 2 Programu Maluch+ 2019
- Beneficjent zobowiązany jest do przestrzegania zapisów Ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 , w szczególności w kontekście dokonywania wpisów w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych i wykazu dziennych opiekunów oraz spełniania wymagań lokalowych, sanitarnych i przeciwpożarowych, jak też tych zobowiązujących instytucje do zapewnienia aktualności danych zawartych w powyższych rejestrach i wykazach;
- Beneficjent zobowiązuje się do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji wydatków w sposób przejrzysty, tak aby była możliwa identyfikacja poszczególnych operacji związanych z umową dla poszczególnych źródeł finansowania oraz prowadzenia oddzielnego rachunku bankowego dla środków dofinansowania (ppkt 6.2.19. Programu);
- Dofinansowanie przeznaczone jest na funkcjonowanie w 2019 r. miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech – zgodnie ze złożoną i zakwalifikowaną do wsparcia ofertą Beneficjenta;
- Beneficjent zobowiązany jest do wykorzystania środków dofinansowania w okresie realizacji zadania, tj. do 31 grudnia 2019 r.;
- Wydatki bieżące na zapewnienie funkcjonowania miejsc opieki dotyczą wszystkich wydatków związanych z zapewnieniem funkcjonowania miejsc, w szczególności tych, o których mowa w ppkt. 5.3.3. Programu, przy czym koszty pośrednie mogą stanowić maksymalnie 15 % wartości kosztorysowej wydatków na funkcjonowanie;
- Kwota przyznanych środków finansowych nie może być wyższa niż 80 % wydatków kwalifikowalnych realizowanego zadania w rozumieniu Programu;
- Beneficjent zobowiązuje się przeznaczyć na realizację zadania w 2019 r. środki własne w wysokości nie mniejszej niż 20 % wydatków realizacji zadania ogółem;
- Beneficjent zobowiązany jest zachować procentowy udział dotacji, o którym mowa powyżej, w wydatkach realizacji zadania ogółem. Zwiększenie całkowitej wartości zadania nie może stanowić podstawy do wystąpienia z roszczeniem o zwiększenie kwoty dotacji.
- Wydatkami kwalifikowalnymi zadania są wydatki związane z jego realizacją, zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, zasadne efektywne i rzeczywiście poniesione (udokumentowane) w okresie realizacji zadania;
- Za datę poniesienia wydatku przyjmuje się:
- datę obciążenia rachunku bankowego Beneficjenta, tj. datę księgowania operacji – w przypadku płatności dokonywanych przelewem lub obciążeniową karta płatniczą,
- datę transakcji skutkującej obciążeniem rachunku karty kredytowej lub podobnego instrumentu płatniczego pod warunkiem dokonania spłaty tej należności na koniec okresu rozliczeniowego danego instrumentu płatniczego – w przypadku płatności ponoszonych kartą kredytową lub podobnym instrumentem,
- datę faktycznego dokonania płatności – w przypadku płatności dokonywanych gotówką;
- Do wydatków niekwalifikowalnych zalicza się w szczególności te wymienione w ppkt 5.5.9. Programu;
- Beneficjent zobowiązuje się pokryć wszelkie wydatki niekwalifikowalne w ramach zadania;
- Każdy dokument księgowy lub inny dokument o równoważnej wartości dowodowej potwierdzający poniesienie wydatków na realizację zadania, powinien być księgowany zgodnie z Ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Ponadto powinien być oznaczony następującą adnotacją: „Wydatek współfinansowany ze środków Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2019” oraz wskazywać wysokość udziału środków z budżetu państwa i środków własnych, a także zawierać adnotację dotyczącą:
- sprawdzenia pod względem formalnym i rachunkowym,
- sprawdzenia pod względem merytorycznym,
- zatwierdzenia do wypłaty,
- klasyfikacji budżetowej (dział 855, rozdział 85505 lub 85506 lub 85507, § 2030),
- terminu i sposobu dokonania zapłaty (jeśli nastąpiła zapłata),
- umowy (np. faktura dotyczy zadania realizowanego zgodnie z umową nr … z dnia …. zawartą pomiędzy Wojewodą Mazowieckim a …..);
- Jeżeli Beneficjent będzie domagał się zaliczenia podatku VAT do wydatków kwalifikowalnych zadania, wówczas zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o braku możliwości odzyskiwania bądź odliczania podatku VAT. Jeżeli status prawny Beneficjenta uprawnia go do ubiegania się o zwrot podatku VAT, wówczas zobowiązany jest on do złożenia oświadczenia o możliwości odzyskiwania lub odliczania podatku VAT;
- Beneficjent zobowiązuje się do stosowania przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz trybu konkurencyjnego w trakcie realizacji zadania;
- Środki dofinansowania mogą być wykorzystane na refundację poniesionych wydatków lub w formie zaliczki, tj. w sposób umożliwiający terminową realizację płatności przez Beneficjenta za zrealizowane działania;
- W przypadku oferty uwzględniającej funkcjonowanie w 2019 r. miejsc dla dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki, warunkiem otrzymania i wypłaty dofinansowania na ich funkcjonowanie jest ich faktyczne obsadzenie;
- W trakcie realizacji zadania możliwa jest zmiana m.in. nazwy instytucji opieki, adresu, sposobu jej organizacji, pod warunkiem:
- zachowania liczby dofinansowywanych miejsc opieki;
- zachowania spójności i odrębności przekształcanej instytucji w sposób umożliwiający kontrolę realizacji postanowień umowy;
- uzyskania zgody Wojewody oraz stosownego aneksowania umowy (ppkt 10.1. Programu);
- Beneficjent zobowiązany jest niezwłocznie po zakończeniu realizacji zadania do sporządzenia na formularzu, który zostanie określony przez Wojewodę i złożenia w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie sprawozdania rozliczającego wykorzystanie przekazanych środków dofinansowania;
- Beneficjent zobowiązany jest do zwrotu niewykorzystanych środków dofinansowania, w terminie nie dłuższym niż 15 dni od terminu zakończenia zadania ustalonego w umowie. Po tym terminie niewykorzystane środki dofinansowania podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczone począwszy od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin zwrotu;
- Beneficjent zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zadania przez okres 5 lat od daty zakończenia zadania, tj. do dnia 31 grudnia 2024 r.;
- Realizacja umowy wiąże się z przestrzeganiem zapisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., dalej: RODO).
26.03.2019, Ilość wejść: 563,
Rejestr zmian