Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Komunikaty

07.05.2014

Administracja bliżej cudzoziemców: wizyta w Portugalii

  •  Pracownicy Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego podczas wizyty w Lizbonie poznawali rozwiązania stosowane w portugalskiej polityce migracyjnej.
    Pracownicy Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego podczas wizyty w Lizbonie poznawali rozwiązania stosowane w portugalskiej polityce migracyjnej.

Zapoznanie się z sytuacją migracyjną w Portugalii oraz z procedurą legalizacji pobytu obcokrajowców, a także wymiana dobrych praktyk – to cele wizyty przedstawicieli Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Lizbonie. Czterodniowy wyjazd odbył się w ramach projektu „Administracja Bliżej Cudzoziemca”. W spotkaniach uczestniczyli również przedstawiciele Fundacji Inna Przestrzeń, Stowarzyszenia Homo Faber, Stowarzyszenia Interkulturalni.pl oraz pracownicy urzędu miasta z Krakowa i Lublina.

W trakcie wizyty w Serviço de Estrangeiros e Fronteiras (SEF) omówiono zagadnienia związane z polityką migracyjną Portugalii, rozwojem służb migracyjnych oraz obowiązującymi rozwiązaniami prawnymi. Delegacja Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (MUW) wysłuchała prezentacji na temat kontroli granicznej i weryfikacji tożsamości. W dyskusji z dyrektorami poszczególnych departamentów SEF poruszono m.in. kwestie związane ze specyficznymi uwarunkowaniami migracyjnymi w Portugalii i w Polsce, a także problemami związanymi z doraźną migracją osób posiadających centrum życiowe w innych krajach UE.

Przedstawiciele MUW odwiedzili też siedzibę National Immigrant Support Centre (CNAI), w której znajduje się jeden z trzech portugalskich One-Stop-Shops, gdzie cudzoziemcy mogą aplikować o zezwolenie na zamieszkanie i dokonywać wszelkich formalności związanych z legalizacją pobytu na terytorium Portugalii. Bardzo inspirującym było doświadczenie związane z poznaniem warunków w jakich obsługiwani są klienci. Podczas oprowadzenia po budynku rozmawiano o organizacji pracy One-Stop-Shops i wewnętrznym obiegu informacji. Szczególne zainteresowanie uczestników delegacji wzbudziły kwestie związane ze współpracą pomiędzy mediatorami kulturowymi i pracownikami organów administracji publicznej oraz te związane z procesem rekrutacji pracowników. Dyskutowano również o problemach dotyczących obsługi klienta wielokulturowego i sposobach radzenia sobie z nimi.

Wszystkie doświadczenia i materiały zebrane podczas wyjazdu studyjnego do Portugalii posłużą do stworzenia dziennika dobrych praktyk, który nie tylko podsumuje cały projekt, ale pozwoli też na czerpanie z rozwiązań stosowanych w innych krajach, tak by udoskonalić obsługę klienta. Projekt "Administracja Bliżej Cudzoziemca" jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu na Rzecz Integracji Obywateli Państw Trzecich (Program Roczny 2012). W jego ramach odbyły się wyjazdy studyjne do Pragi, Norymbergi. Wyjazd do Lizbony był ostatnim z planowanych.

Podobne tematy

Podziel / Share
07.05.2014, Ilość wejść: 2382, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry