Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Aktualności

10.06.2015

Trzy lata e-administracji w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim

  •  W obradach wziął udział wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.
    W obradach wziął udział wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski.
  •  Realizację projektu podsumowano podczas spotkania pracowników Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, delegatur i administracji zespolonej.
    Realizację projektu podsumowano podczas spotkania pracowników Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, delegatur i administracji zespolonej.
  •  Skaner, drukarka i komputer zakupione w ramach projektu Elektroniczna Platforma Wymiany i Obiegu Dokumentów.
    Skaner, drukarka i komputer zakupione w ramach projektu Elektroniczna Platforma Wymiany i Obiegu Dokumentów.
  •  Skład chronologiczny w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.
    Skład chronologiczny w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie.

Szybszy obieg informacji, obniżenie kosztów, usprawnienie współpracy z administracją zespoloną – to korzyści z wprowadzenia Elektronicznej Platformy Wymiany i Obiegu Dokumentów (EPWiOD) w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim. Całkowity koszt realizowanej od trzech lat inwestycji to prawie 11 mln zł.

Projekt Elektronicznej Platformy Wymiany i Obiegu Dokumentów jest realizowany w urzędzie wojewódzkim oraz dwunastu podległych mu jednostkach administracji rządowej na Mazowszu.  Stanowiska pracy urzędników wyposażone zostały w oprogramowanie umożliwiające komunikację za pośrednictwem elektronicznych skrzynek podawczych. Przebudowano serwerownię główną, zbudowano sieć światłowodową pomiędzy MUW a siedzibami jednostek administracji zespolonej. Zakupiono także serwery, skanery i drukarki kodów kreskowych. Obecnie materiały dostarczone do urzędu tradycyjną pocztą są digitalizowane – skany dokumentów funkcjonują w obrocie elektronicznym wewnątrz urzędu.

Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją

W ramach projektu w listopadzie 2012 r. wprowadzono system Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD). Dzięki niemu tradycyjny papierowy obieg dokumentów został zastąpiony elektronicznym. EZD w pełni funkcjonuje w MUW, Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii oraz Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. W pozostałych jednostkach jest na etapie wdrażania. Wraz z jego uruchomieniem przeszkolono 1000 pracowników w zakresie korzystania z platformy. System zwiększył przejrzystość działań pracowników, ponieważ pokazuje wszystkie czynności w trakcie prowadzenia sprawy, wykonywane przez konkretne osoby. Służy też do weryfikacji jakości pracy urzędników i daje większą możliwość kontroli terminowości oraz obciążenia liczbą spraw.

Inwestycja finansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 – 2013. Unijna dotacja z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosła ponad 9,2 mln zł, a całkowity koszt inwestycji to prawie 11 mln zł.

Podobne tematy

Podziel / Share
10.06.2015, Ilość wejść: 2657, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry