- Urząd
- Dla Klienta
- Ochrona Danych Osobowych
- Usługi
- Cudzoziemcy
- Paszporty
- Polityka Społeczna
- Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego
- Program Rodzina 500+ - zmiany od 1 lipca 2019 r.
- Program "Rodzina 500+"
- Świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny
- Wspieranie rodziny i piecza zastępcza
- Pomoc społeczna
- Organizacje pozarządowe
- Uchodźcy
- Romowie - program
- Przeciwdziałanie przemocy w rodzinie
- Osoby niepełnosprawne
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności (w sprawie odwołań)
- Wojewódzki Komitet Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
- Opracowania
- Sprawozdawczość
- Rejestry i wykazy
- Mapa jednostek i placówek pomocy społecznej
- Akty prawne
- Przeciwdziałanie handlowi ludźmi
- Pomoc dla bezdomnych
- Dodatek energetyczny dla odbiorcy wrażliwego
- Resortowy program rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+”
- Program Senior+
- Karta Dużej Rodziny
- Program Dobry Start
- Fundusz solidarnościowy
- Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- Zarządzanie Kryzysowe
- Zdrowie
- Mandaty
- Aktualności
- Kontakt
Moje strony
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Turnusy rehabilitacyjne
Kto może ubiegać się o wpis do rejestru organizatorów?
O wpis do rejestru organizatorów turnusów mogą ubiegać się osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne lub inne jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które w ciągu ostatnich dwóch lat prowadziły działalność na rzecz osób niepełnosprawnych.
Jakie dokumenty należy złożyć?
Niezbędne dokumenty, które należy złożyć to:
- wniosek,
- oryginał aktualnego odpisu z KRS/ CEIDG,
- dokument potwierdzający istnienie jednostki – w przypadku jednostek nieposiadających osobowości prawnej,
- informację o prowadzonej działalności na rzecz osób niepełnosprawnych, w okresie ostatnich dwóch lat przed datą złożenia wniosku, z uwzględnieniem rodzajów i form tej działalności oraz liczby osób niepełnosprawnych objętych tą działalnością wraz z dokumentem potwierdzającym ten fakt,
- statut, w przypadku jego posiadania,
- nazwa banku oraz numer rachunku bankowego,
- programy dla określonych we wniosku turnusów rehabilitacyjnych, z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności albo dysfunkcji lub schorzeń osób do których jest adresowany turnus i określeniem składu kadry odpowiedzialnej za realizację danych turnusów,
Układając program turnusu rehabilitacyjnego należy uwzględnić zapis art. 10 c ust. 6 ustawy o rehabilitacji oraz § 9 ust. 1pkt 8 oraz § 12 ust. 2 – 6 rozporządzenia w sprawie turnusów rehabilitacyjnych.
Kopie dokumentów załączonych do wniosku należy uwierzytelnić, przez osoby uprawnione (zgodnie z art.76 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
W jaki sposób wypełnić wniosek?
Na str. 1 należy określić rodzaj wniosku oraz wypełnić część A wniosku (załącznik - szare pola). Wypełniając str. 2 pkt II wniosku proszę skorzystać z informacji dodatkowych (załącznik).
Jaką kwotę i gdzie można opłacić?
Wpis do rejestru organizatorów jest bezpłatny.
W jaki sposób złożyć wniosek?
Wniosek wraz z kompletem dokumentów można:
- przesłać pocztą (listem poleconym) na adres:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
- złożyć osobiście w Kancelarii Głównej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego przy pl. Bankowym 3/5 w Warszawie
- wypełnić elektronicznie przez Portal Informacyjno-Usługowy emp@tia.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. (22) 695 72 93.
Informacje dodatkowe.
Podstawą prawną do rozpatrywania wniosków o wpis do rejestru organizatorów jest:
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 511, ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230, poz. 1694, z późn. zm.)
Wnioski są rozpatrywane w ciągu 30 dni od złożenia pełnego kompletu dokumentów.
Po sprawdzeniu kompletności i prawidłowości złożonych dokumentów, w tym danych zawartych w programach turnusów i stwierdzeniu spełnienia warunków uzasadniających wpis do rejestru:
- zostanie dokonany wpis do rejestru tj. zostanie umieszczony w Centralnej Bazie Danych Ośrodków i Organizatorów Turnusów dla Osób Niepełnosprawnych
- organizator otrzyma pisemne zawiadomienie o dokonanym wpisie do rejestru.
W przypadku wniosku złożonego elektronicznie, zawiadomienie o wpisie do rejestru przekazane zostanie wyłącznie elektronicznie, opatrzone podpisem elektronicznym.
Jeśli wniosek nie będzie kompletny, organizator zostanie wezwany do usunięcia braków we wniosku o wpis do rejestru w terminie 30 dni od doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia wniosku bez rozpatrzenia.
W toku postępowania administracyjnego, może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowych dokumentów.
Organizator jest obowiązany:
- poinformować wojewodę o każdej zmianie stanowiącej podstawę do uzyskania wpisu do rejestru
- przedstawiać wojewodzie roczne informacje, o zorganizowanych turnusach do 31 stycznia po zakończonym okresie sprawozdawczym
Zawarte powyżej informacje mają charakter informacyjny nie stanowią wykładni prawa.
Pliki do pobrania
-
Wniosek o wpis do rejestru organizatorów
294.14 KB28.04.2009 00:0009.05.2018 14:56
-
Informacje dodatkowe do wypełnienia we wniosku
18.21 KB09.05.2018 14:57