Komunikaty
Rodzina 500+: spotkanie dla przedstawicieli samorządów
Realizacja programu Rodzina 500+ na Mazowszu, planowane zmiany w przepisach prawa oraz porady dotyczące pisania sprawozdań były tematami pierwszego z cyklu spotkań dla dla pracowników ośrodków pomocy społecznej. Naradę zorganizował Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
Celem cyklu jest podniesienie jakości wykonywanych zadań w ramach programu Rodzina 500+. Obecni na spotkaniu przedstawiciele samorządów zapoznali się m.in. z planowanymi zmianami w przepisach prawa i sprawozdawczości. Informacje dotyczące programu przedstawili pracownicy Departamentu Polityki Rodzinnej i Departamentu Informatyki Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz dostawcy programów do obsługi świadczeń.
Obowiązkiem Wojewody jest m.in. przekazywanie samorządom środków niezbędnych do wypłaty świadczeń oraz nadzór nad prawidłową realizacją programu.
Rządowy Program Rodzina 500+ wystartował 1 kwietnia. Przygotowania do jego wdrożenia na Mazowszu koordynował Wojewoda. W pierwszym kwartale 2016 r. zorganizował szkolenia dla samorządów, prowadził akcję informacyjną dla rodziców oraz przekazał środki gminom i powiatom.
Podobne tematy
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail