Inne wiadomości
Nowi urzędnicy Służby Cywilnej – mianowania pracowników MUW
Pracownicy Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego odebrali akty mianowania z rąk Claudii Torres-Bartyzel, szefa Służby Cywilnej. W uroczystości w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów wzięła również udział Halina Stachura-Olejniczak, dyrektor generalna urzędu.
Mianowania otrzymali pracownicy wydziałów infrastruktury, kontroli, spraw cudzoziemców oraz skarbu państwa i nieruchomości. W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim łącznie pracuje 35 urzędników Służby Cywilnej, a do ich grona w 2015 roku dołączyli:
- Iwo Gregorius,
- Marcin Jaśkiewicz,
- Paweł Kwarciany,
- Andrzej Nieszporek,
- Edyta Ostrowska,
- Marcin Wysocki,
- Joanna Zych.
Wszyscy mianowani złożyli następujące ślubowanie:
"Ślubuję służyć Państwu Polskiemu, przestrzegać Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, sumiennie i bezstronnie wykonywać obowiązki urzędnika służby cywilnej zgodnie z najlepszą wiedzą i wolą".
Urzędnik służby cywilnej może dodać słowa "Tak mi dopomóż Bóg".
Mianowanie oznacza, że pracownicy uzyskują status urzędnika służby cywilnej. Akty mianowania otrzymują pracownicy, którzy przejdą pomyślnie postępowanie kwalifikacyjne. Taki urzędnik otrzymuje większe uprawnienia, np. dodatek służby cywilnej czy dodatkowy urlop wypoczynkowy. Musi jednak zgodzić się na zwiększoną dyspozycyjność oraz obowiązki i ograniczenia, takie jak: mniej korzystny sposób rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych, obowiązek składania oświadczeń majątkowych bez względu na zajmowane stanowisko pracy czy zakaz tworzenia i przynależności do partii politycznych.
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail