Aktualności
Obwodnica Góry Kalwarii – konsultacje społeczne
Otwarta dla społeczeństwa rozprawa administracyjna dotyczyła rozbudowy drogi krajowej nr 79 na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami: z ulicą Energetyczną w Piasecznie i drogą krajową nr 50 wraz z obwodnicą Góry Kalwarii.
-
Projekt budowlany rozbudowy drogi krajowej nr 79 na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami: z ulicą Energetyczną w Piasecznie i drogą krajową nr 50 wraz z obwodnicą Góry Kalwarii
-
Konsultacje społeczne dotyczące rozbudowy drogi krajowej nr 79, zorganizowane w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Górze Kalwarii
-
W środku: Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki oraz Piotr Sobucki, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Środowiska MUW
-
Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki, mówi o ponownej ocenie oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko
Celem rozprawy, w której uczestniczył Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki, była ponowna ocena oddziaływania przedsięwzięcia na przyrodę i ludzi. Spotkanie to ostatni etap przed wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Zorganizowano je w związku z odstępstwami od wydanej wcześniej decyzji wojewody mazowieckiego o uwarunkowaniach środowiskowych, zawartymi w projekcie budowlanym. Protokół ze spotkania zostanie przekazany do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ), który odniesie się do wniosków i wyda postanowienie uzgadniające. Po uzyskaniu tego postanowienia, wojewoda będzie mógł wydać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Dodatkowo, do 18 stycznia 2012 r. w Wydziale Infrastruktury i Środowiska Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego (pokój 607, w godz. 12-16) zainteresowane osoby mogą się zapoznać z raportem oddziaływania na środowisko oraz składać ewentualne uwagi i wnioski. Propozycje poprawek trafią do RDOŚ.
Debata dotyczyła dwóch odcinków drogi krajowej nr 79. Pierwszy z nich (ponad 5 – kilometrowy) biegnie po zachodniej stronie Góry Kalwarii, od miejscowości Kąty do skrzyżowania z drogą krajową nr 50. Drugi fragment (o długości 3,85 km), zlokalizowany po południowej stronie miasta i prowadzący do mostu na Wiśle, stanowi obwodnicę drogi krajowej nr 50. Połączenie obwodnicy z drogami publicznymi i przyległym terenem zapewnią dwa węzły (Kąty i Marianki) oraz wiadukty i tunel dla pieszych. Ze względu na klasę drogi (droga główna ruchu przyspieszonego), dostęp do niej odbywa się tylko na skrzyżowaniach.
Inwestycja m.in. poprawi bezpieczeństwo i warunki jazdy oraz stan techniczny tras. Jednym z jej głównych zamierzeń jest także minimalizacja negatywnego oddziaływania na środowisko. W tym celu zaprojektowano m.in. ponad 4,3 km ekranów akustycznych.
Oprócz wojewody mazowieckiego, w rozprawie wzięli udział m.in. Piotr Sobucki, zastępca dyrektora Wydziału Infrastruktury i Środowiska Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Stanisław Dmuchowski, wicedyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Warszawie.
Podobne tematy
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail