Aktualności
Ostateczny wariant siódemki
27 maja 2008r. Wojewoda Mazowiecki podjął decyzję, by na trasie Radom - Szydłowiec droga biegła nowym szlakiem, od Szydłowca zaś starą nitką.
Zarówno Inspektor Sanitarny, jak i Minister Środowiska, w swoich uzgodnieniach dotyczących trasy S7, wskazali ten wariant, jako najkorzystniejszy - głównie ze względu na poprawę jakości życia mieszkańców, po drugie zaś z uwagi na skutki dla środowiska. Wojewoda Mazowiecki podkreślił, że nie może nie uwzględnić uzgodnień obu tych organów.
Przy podejmowaniu decyzji o przebiegu trasy, wojewoda uwzględnił również skutki, jakie może ona przynieść dla gospodarki regionu. Rejon Szydłowca ma najwyższy wskaźnik bezrobocia w kraju. Przy zmniejszającym się bezrobociu, w Szydłowcu wskaźnik ten maleje zdecydowanie wolniej, więc decyzje infrastrukturalne mają ogromny wpływ na tę sferę. Powyższa decyzja pozwala utrzymać miejsca pracy, dlatego też jest najlepsza z punktu widzenia gospodarczego.
Gdyby jednak wojewoda odrzucił wniosek GDDKiA, procedura ruszyłaby na nowo, a to oznaczałoby rok ponownych przygotowań. W konsekwencji, trasa prowadząca również na Kraków i Katowice, nie mogłaby powstać przed EURO 2012.
Droga na trasie: powiat szydłowiecki, powiat radomski do tablicy miasta na ul. Warszawskiej w Radomiu, jest najbardziej niebezpieczną w kraju, bowiem dochodzi na niej do największej ilości zdarzeń drogowych, które są coraz bardziej tragiczne w skutkach. Przemawiają za tym poniższe dane:
- 2005r. - 7 zabitych,
- 2006r. - 9 zabitych,
- 2007r. - 11 zabitych.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail