Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Aktualności

04.03.2008

Radomskie plany dróg

Już od 2013 roku mieszkańcy subregionu radomskiego będą mogli korzystać z nowych dróg krajowych. 4 marca 2008r. w Delegaturze Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu odbyła się konferencja „Rozwój infrastruktury drogowej na południu Mazowsza”.

Podczas spotkania zaprezentowany został harmonogram działań oraz plany nowych dróg w regionie radomskim.

W spotkaniu udział wzięli:

  • Dariusz Piątek, Wicewojewoda Mazowiecki
  • inż. Wojciech Dąbrowski, Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie
  • Jerzy Kacak – Kierownik Delegatury w Radomiu

Zapraszamy do zapoznania się z przedstawionymi poniżej inwestycjami drogowymi realizowanymi i planowanymi do realizacji na lata 2008 – 2015. Inwestycje te dotyczą dróg krajowych nr 7, 9 i 12.

Droga krajowa Nr 7:

  1. odcinek Warszawa - Grójec

    W przygotowaniu są materiały do decyzji środowiskowej, które przedstawiają dwa warianty przebiegu tej trasy:

    a) wariant 1, długości około 21,8 km, polega na poprowadzeniu drogi ekspresowej po istniejącym śladzie z projektowanymi węzłami: „Wólka Kosowska”, „Mroków” „Józefowice”, „Tarczyn” i „Tarczyn II”.

    b) wariant 2, długości około 29,2 km, polega na poprowadzeniu trasy po nowym śladzie. Początkiem nowego przebiegu jest projektowany węzeł „Lotnisko” powiązany z Międzynarodowym Portem Lotniczym „Okęcie”. Koniec natomiast przewidziany jest w węźle „Tarczyn”, gdzie dalej droga S-7 łączy się z drogą krajową Nr 7 i po starym śladzie prowadzi do początku obwodnicy Grójca.W kwietniu 2008 roku planuje się złożenie materiałów do decyzji środowiskowej, następnie w lutym 2009 roku planowane jest złożenie materiałów do decyzji lokalizacyjnej. We wrześniu 2009 roku przewidywane jest uzyskanie pozwolenia na budowę oraz rozpoczęcie realizacji projektu, która potrwa do 2012 roku.
     
  2. odcinek Grójec – Białobrzegi – Jedlińsk

    Obecnie odcinek Grójec – Białobrzegi – Jedlińsk jest w trakcie realizacji. Roboty planuje się zakończyć w następujących terminach:
    - obwodnica Grójca – 06.2008r.
    - Grójec-Białobrzegi – 06.2009r.
    - Białobrzegi-Jedlińsk – 06.2008r.
     
  3. obwodnica Radomia

    Projekt ekspresowej obwodnicy Radomia ma długości niespełna 25 km. Rozpoczyna się od końca obecnie realizowanego odcinka Białobrzegi – Jedlińsk, projektowanym węzłem „Kępiny” i kończy projektowanym węzłem „Młodocin” (połączenie z istniejącą DK 7). Sytuowany jest po zachodniej stronie zabudowy Radomia. Na ww. odcinku zakłada się poprowadzenie drogi całkowicie po nowym śladzie. Powiązanie z układem drogowym odbywać się będzie na węzłach: „Kępiny”, „Mleczków” (z istniejącą drogą woj. nr 740 bądź jej zamiennym przebiegiem), „Sławno” i „Młodocin”. Przekrój projektowanej obwodnicy to dwie jezdnie o szerokości 2 x 7,0 m z 12 m pasem rozdziału oraz obustronnym pasem awaryjnym o szerokości 2,5. Zaprojektowane zostały jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi układu lokalnego.3 stycznia 2008 uzyskano decyzję środowiskową. Złożenie materiałów do decyzji lokalizacyjnej planuje się na styczeń 2009 roku, natomiast złożenie wniosku o pozwolenie na budowę przewidywane jest na wrzesień 2009. Realizacja projektu rozpocznie się w 2009 roku, a jej zakończenie przewidywane jest na rok 2011.
     
  4. koniec obwodnicy Radomia – Skarżysko Kamienna (woj. świętokrzyskie)

    Projekt przebudowy drogi krajowej Nr 7 o długości 28 km obejmuje odcinek od węzła „Młodocin” (końca projektowanej obwodnicy Radomia) do istniejącego węzła drogowo-kolejowego w Skarżysku Kamiennej (woj. świętokrzyskie). Na ww. odcinku zakłada się poprowadzenie drogi całkowicie po nowym śladzie od węzła „Młodocin” do istniejącej obwodnicy Szydłowca, z wykorzystaniem istniejącej drogi do ruchu lokalnego. Projektowane węzły to: „Młodocin”, „Chustki”, „Szydłowiec”, „Szydłowiec II” na terenie woj. mazowieckiego oraz „Skarżysko Kamienna”, i „Graniczna” na terenie woj. świętokrzyskiego.Przekrój projektowanej trasy to dwie jezdnie o szerokości 2 x 7,0 m z 12 m pasem rozdziału oraz obustronnym pasem awaryjnym o szerokości 2,5. Zaprojektowane zostały jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi układu lokalnego.Decyzję środowiskową planuje się uzyskać w marcu 2008, natomiast złożenie materiałów do decyzji lokalizacyjnej w listopadzie 2008. Złożenie wniosku o pozwolenie na budowę przewiduje się na sierpień 2009 roku, a realizację projektu na lata 2009 - 2012.

Droga krajowa Nr 12

W 2008 roku planuje się wykonać odnowę nawierzchni następujących odcinków drogi DK 12

  1. Gielniów – Pomyków – realizacja – lipiec 2008r.
  2. Pomyków – Przysucha – granica powiatu radomskiego – realizacja trwać będzie od 2008 do 2009 roku.
  3. granica powiatu radomskiego – Radom – realizacja 2008r. – 2009r.
  4. rondo w Zwoleniu – realizacja 2008r.

W 2008r. Oddział w Warszawie GDDKiA rozpoczął prace projektowe związane z budową drogi ekspresowej S-12 na odcinku Opoczno (woj. łódzkie) – Radom – Puławy (woj. lubelskie). Aktualnie przygotowywane są materiały do decyzji środowiskowej. Planuje się w I półroczu 2008r. przygotować studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które po akceptacji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad będzie podstawą do złożenia materiałów do decyzji środowiskowej. Po wyborze wariantu, czyli uzyskaniu decyzji środowiskowej, co powinno nastąpić w II półroczu 2008r., podjęta zostanie decyzja co do planów dalszej realizacji projektu. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2012-2015.Biorąc pod uwagę uwarunkowania terenu, ekspresowa droga S-12 przebiegać będzie w nowym zaprojektowanym dla tej trasy korytarzu.

Droga krajowa Nr 9

  1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie rozpoczął prace projektowe związane z przystosowaniem drogi krajowej Nr 9 do trasy głównej ruchu przyspieszonego (GP).Opracowanie będzie zawierać przebudowę konstrukcji nawierzchni do 115 kN/oś, korektę geometrii skrzyżowań, poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez budowę ciągów pieszo-rowerowych oraz rozpatrzenie (tam, gdzie jest to możliwe) przekroju 2+1.W pierwszym etapie opracowany będzie projekt dla poprawy bezpieczeństwa na odcinku przejścia przez Skaryszew o długości 2,1 km, który powinien być wykonany do 09.2008r.Obecnie posiadane jest zabezpieczenie środków finansowych na przebudowę skrzyżowania drogi krajowej nr 9 z drogą wojewódzką nr 734 (budowa sygnalizacji świetlnej) w Skaryszewie, która to zostanie wykonana w pierwszej kolejności. Następnym etapem będzie realizacja dalszego odcinka przejścia przez tą miejscowość.
  2. obwodnica Iłży

Planowana obwodnica będzie wyłączać się z istniejącej drogi krajowej nr 9 na północnym skraju miasta Iłża i ominie miasto od strony zachodniej. Nowa droga przetnie w poprzek pasmo Wzgórz Iłżeckich, w tym dwa wąwozy położone na zachodnim skraju miasta. Nad tymi wąwozami zaprojektowano dwie estakady. Poza miastem obwodnica przejdzie ponad doliną rzeki Iłżanka na estakadzie dł. ok. 320m. Nowa droga włączy się w istniejący ślad dr. kr. Nr 9 za wsią Błazny Dolne na południe od miasta. W zakres przedsięwzięcia włączona również rozbudowę istniejącego skrzyżowania w Iłży-Polu (z drogą gminną do Starosiedlic) oraz odcinka południowego w związku z koniecznością przełożenia toru zabytkowej kolejki dojazdowej. Zaprojektowano dwa węzły drogowe: „Iłża Północ” i „Iłża Południe”Przekrój projektowanej trasy to przekrój 2+1 (3 x 3,5 m + 0,7 m opaski).8 marca 2007 roku uzyskano decyzję środowiskową, natomiast 15 stycznia 2008 złożonowniosek o uzyskanie decyzji lokalizacyjnej. Oddział w Warszawie GDDKiA posiada zabezpieczone środki finansowe na wykup gruntów.Jeżeli uzyskanoby decyzję lokalizacyjną do czerwca 2008r., to realizacja tego zadania nastąpiłaby w latach 2008 – 2010.

Podziel / Share
04.03.2008, Ilość wejść: 3026, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry