Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Aktualności

04.01.2008

Rusza Obwodnica Mińska Mazowieckiego

W piątek (04.01.2008r.) o godzinie 15:00 w Starostwie Powiatu Mińskiego odbyło się oficjalne podpisanie decyzji lokalizacyjnej północnej obwodnicy Mińska Mazowieckiego, która jest częścią autostrady A2.

 

Decyzję podpisał Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, po czym przekazał ją Staroście Mińskiemu Antoniemu Tarczyńskiemu oraz Dyrektorowi Oddziału w Warszawie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Wojciechowi Dąbrowskiemu.

Prace projektowe nad „Studium projektu budowlanego obwodnicy Mińska Mazowieckiego na parametrach autostrady w ciągu drogi krajowej nr 2 na odcinku Choszczowka – węzeł „Ryczołek” od km 520+400 do km 541+249” wykonuje Konsorcjum firm: Tebodin SAP-Projekt Sp. z o.o. oraz Dopravoprojekt a.s., wyłonione w drodze przetargu nieograniczonego, na podstawie umowy podpisanej 15.07.2005r.

Projektowana obwodnica stanowi odcinek autostrady A2. Powstanie na wschód od Warszawy na odcinku Warszawa – Kukuryki (przejście graniczne z Białorusią). Celem etapowania polegającego na wydzieleniu obwodnicy Mińska Mazowieckiego z całości przedsięwzięcia jest jak najszybsza realizacja tej trasy, co pozwoli przenieść ruch tranzytowy (w tym przede wszystkim ruch pojazdów ciężkich) poza centrum Mińska Mazowieckiego, przez które dzisiaj przejeżdża 26 tys. pojazdów na dobę, w tym 7 tys. pojazdów ciężkich.

Planowana obwodnica o długości około 20,85 km, przebiegać będzie po północnej stronie Mińska Mazowieckiego włączając się w istniejący przebieg drogi nr 2 na zachodzie,w okolicy wsi Choszczówka Rudzka oraz na wschodzie wsi Ryczołek. Przechodzi przez tereny 4 gmin: Dębe Wielkie, Mińsk Mazowiecki, Jakubów i Kałuszyn. W korytarzu drogi do pozyskania przez Skarb Państwa jest 1354 działek o łącznej powierzchni 700 ha.

Parametry techniczne projektowanej obwodnicy:

  • klasa drogi A (autostrada)
  • prędkość projektowa 120 km/h
  • 2 jezdnie po 2 pasy ruchu o szerokości 3,75 m, plus 3-metrowe pasy awaryjne z dwoma 0,5 m opaskami i poboczami ziemnymi mającymi minimum 1,25 m.

W ciągu trasy obwodnicy planowane są:

  • 3 węzły drogowe (Arynów, Lotnisko i Ryczołek)
  • 5 wiaduktów w ciągu A2
  • 10 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych i serwisowych
  • 1 obiekt mostowy
  • 1 kładka dla pieszych
  • 13 przepustów
  • 2 miejsca obsługi podróżnych
  • 3 place pod stacje poboru opłat (na łącznicach węzłów)
  • budowa 35 km dróg dojazdowych.

Rozwiązania chroniące środowisko:

  • wszystkie ścieki z powierzchni autostrady odprowadzane są poprzez rowy lub ścieki doprzepustów studzienek a następnie do kanalizacji, gdzie po oczyszczeniu trafią dozbiorników retencyjnych lub odbiorników naturalnych
  • w rejonie rzeki Wiśniówki zlokalizowano przejście dla zwierząt średnich o szerokości 8,5 m i wysokości 2,5m i długości ok. 40 m
  • w rejonie rzeki Mieni zlokalizowane zostało przejście dla dużych zwierząt w postaci mostu nad rzeką o długości ok. 80 m i wysokości około 4 m oraz szerokości 34 m
  • projektowane przepusty mające służyć jako przejścia dla płazów zaprojektowano o średnicy od 1,5 do 2,0 m. i długości ok. 40 m
  • na terenach wymagających ochrony przed hałasem zastosowano odpowiednio: 10,5 km ekranów akustycznych oraz zieleń izolacyjną o szerokości minimum 10 m.

Planowany termin realizacji inwestycji to 2008r. – 2010r., pod warunkiem uzyskania przez GDDKiA pozwolenia na budowę do 30.06.2008r.

Podziel / Share
04.01.2008, Ilość wejść: 2206, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry