Aktualności
Postęp prac na linii kolejowej Warszawa - Lublin
PKP Polskie Linie Kolejowe SA realizują największy projekt Krajowego Programu Kolejowego, jakim jest modernizacja linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin. Wartość projektu to 3,4 mld zł. Między Otwockiem a Lublinem budowane są perony, tory i sieć trakcyjna. 15 września 2018 r. pociągi wróciły już na odcinek Warszawa – Garwolin.
- W ramach Krajowego Programu Kolejowego zrealizujemy w województwie mazowieckim inwestycje o wartości 12 mld zl – powiedział Wiceminister Infrastruktury Andrzej Bittel.
Na stacjach w Pilawie i Garwolinie pasażerowie mogą korzystać z całkowicie nowych peronów wyposażonych w wygodne ławki, wiaty oraz udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. W Pilawie powstaną dwa perony wyspowe. Wygodne dojście zapewni przejście dla pieszych pod torami i pochylnie. Również w Garwolinie powstaną dwa perony, na które będzie można dostać się podziemnym tunelem. Na peron pierwszy będzie prowadziła pochylnia, na peron drugi – winda. Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h.
Wygodne perony w Otwocku
Na stacji w Otwocku trwa budowa peronów i przebudowa układu torowego. Zaawansowane prace są realizowane na dwóch nowych peronach. Pierwszy zyskał już nową konstrukcję. Wybudowano ścianki obiektu, tzw. elki. Układane są płyty peronowe. Trwa stawianie podpór, na których będzie opierała się nowa wiata. Na drugim z budowanych peronów ustawiane są ścianki peronowe. Powstała też pochylnia dla pieszych prowadząca na peron.
Kontynuowane są prace po zachodniej stronie stacji. Układane są szyny i tłuczeń. Na początku listopada prace powinny przenieść się na drugą stronę stacji. Jeszcze w tym roku pasażerowie skorzystają z nowego peronu. Oddane do użytku zostaną również nowe tory.
W Otwocku z trzech nowych peronów, w tym dwóch wyspowych, pasażerowie skorzystają w 2020 r. Perony wyposażone będą w szerokie wiaty, wygodne ławki oraz tablice informacyjne. Windy i pochylnie zapewnią dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Powstaną ścieżki dotykowe dla osób niewidomych i niedowidzących.
Bezpieczny i sprawny ruch pociągów w Otwocku
Sprawny i bezpieczny przejazd pociągów umożliwi budowa nowych bezkolizyjnych skrzyżowań torów z drogami oraz wygodnych przejść dla pieszych. W Otwocku przy ratuszu i na wysokości peronów wykonano już połowę żelbetowych konstrukcji nowych tuneli podziemnych dla pieszych. Kontynuowane są prace w miejscu przejazdu kolejowo-drogowego, gdzie powstaje nowy wiadukt kolejowy. Na obiekcie ułożono już dwa tory, po których od 2 września 2018 r. kursują pociągi. Trwają prace przy budowie murów oporowych oraz płyt wiaduktu kolejowego pod pozostałe tory. Gotowa jest konstrukcja tunelu drogowego. Zasadnicze prace potrwają do końca tego roku.
Szybko i komfortowo na trasie Warszawa - Lublin
Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do ok. półtorej godziny. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi pasażerów. W ramach modernizacji linii kolejowej nr 7 z Lublina do stolicy, tylko między Lublinem a Otwockiem PKP PLK przebudują 31 mostów kolejowych oraz 17 wiaduktów. Zmodernizowane zostanie 150 km torów i sieci trakcyjnej. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Wymienione zostaną 383 rozjazdy oraz urządzenia sterowania. Na 42 przejazdach kolejowo-drogowych zamontowane zostaną dodatkowe urządzenia i rogatki. Dwa nowe tunele drogowe usprawnią przejazdy przez linię kolejową. Prace na linii Warszawa – Lublin zostaną zrealizowane do 2022 r.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
Newsletter
Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail