Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Aktualności

22.05.2018

Jubileusz Państwowej Inspekcji Pracy

„Od wieku na rzecz ochrony pracy – Państwowa Inspekcja Pracy w 100 – lecie niepodległości Państwa Polskiego” – pod takim hasłem odbyła się w Warszawie konferencja z udziałem Wicewojewody Mazowieckiego, Sylwestra Dąbrowskiego i Zastępcy Głównego Inspektora Pracy Andrzeja Kwalińskiego.

W auli im. Roberta Schumana Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego odbyła się kolejna z zaplanowanych 16 w bieżącym roku regionalnych konferencji głównego inspektora pracy z udziałem przedstawicieli administracji rządowej i samorządu terytorialnego, poświęconych zbliżającym się obchodom 100-lecia powstania Państwowej Inspekcji Pracy.

Konferencję otworzył Zastępca Głównego Inspektora Pracy, Andrzej Kwaliński. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na przypadającą w tym roku 100 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę i zbliżającą się 100 rocznicę powołania polskiej inspekcji pracy. Przedstawił historię działalności Państwowej Inspekcji Pracy oraz jej rolę w systemie ochrony pracy. Omówił współpracę urzędu z organami administracji rządowej i samorządem terytorialnym.

Wicewojewoda Mazowiecki, Sylwester Dąbrowski poruszył kwestie związane z rolą wojewody jako przedstawiciela administracji rządowej w terenie we współpracy z Państwową Inspekcją Pracy. Podkreślił także, że podstawą relacji pracodawca – pracownik jest szacunek. Inspekcja pracy ma misję zapewnienia bezpieczeństwa i zdrowia pracowników.

Jako przedstawiciele samorządów swoje wystąpienia wygłosili: Józef Kurek, Przewodniczący Konwentu Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Województwa Mazowieckiego i Burmistrz Mszczonowa, Kamil Dziewierz, Wójt Gminy Jedlińsk i Burmistrz Nowego Miasta nad Pilicą Mariusz Dziuba.

Wszystkie konferencje swoim honorowym patronatem objął Marszałek Sejmu Rzeczypospolitej Marek Kuchciński.

Państwowa Inspekcja Pracy została powołana  3 stycznia 1919 roku i była jedną z pierwszych instytucji państwowych w niepodległej Polsce. Misją PIP jest skuteczne egzekwowanie przepisów prawa pracy, w tym bezpieczeństwa i higieny pracy, poprzez efektywne i ukierunkowane kontrole oraz działania prewencyjne, zmierzające do ograniczenia zagrożeń wypadkowych i poszanowania prawa pracy. Dzisiejsze problemy na rynku pracy są inne od tych sprzed kilkudziesięciu lat, kiedy zagrożenia dotyczyły przede wszystkim urazów przy pracy fizycznej.

 

Podziel / Share
22.05.2018, Ilość wejść: 929, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry