Pomoc dla niepełnosprawnych
Uwaga! To jest archiwalna wersja serwisu.

Zapraszamy do nowego serwisu Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie na portalu rządowym.

Aktualności

27.02.2015

Wszystkie pozwolenia na użytkowanie II linii metra wydane

  •  Na zdjęciu od lewej: Zbigniew Szczygieł, komendant miejski PSP; Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki oraz Jaromir Grabowski, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.
    Na zdjęciu od lewej: Zbigniew Szczygieł, komendant miejski PSP; Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki oraz Jaromir Grabowski, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.
  •  Podczas konferencji podpisano pozwolenia na użytkowanie ostatnich stacji metra.
    Podczas konferencji podpisano pozwolenia na użytkowanie ostatnich stacji metra.
  •  Na zdjęciu: wojewoda Jacek Kozłowski; Jaromir Grabowski, mazowiecki inspektor nadzoru budowlanego; wicewojewoda Dariusz Piątek; Jerzy Lejk, prezes zarządu Metra Warszawskiego oraz Zbigniew Szczygieł, komendant miejski PSP.
    Na zdjęciu: wojewoda Jacek Kozłowski; Jaromir Grabowski, mazowiecki inspektor nadzoru budowlanego; wicewojewoda Dariusz Piątek; Jerzy Lejk, prezes zarządu Metra Warszawskiego oraz Zbigniew Szczygieł, komendant miejski PSP.

Ostatnie dwie stacje centralnego odcinka II linii – Rondo ONZ i Stadion Narodowy mają już pozwolenie na użytkowanie od wojewódzkiego inspektora nadzoru budowlanego (WINB). Pozwolenie dostały też 4 wentylatornie i łącznik między I a II linią metra. W sumie, w toku 15 postępowań, nadzór przeanalizował 840 tomów akt złożonych przez inwestora – Metro Warszawskie.

Zadaniem wojewódzkiego nadzoru budowlanego było sprawdzenie, czy stacje są wybudowane zgodnie z przepisami i projektem. Procedura objęła analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie kontroli w terenie. Pierwszy wniosek od inwestora do WINB wpłynął 19 grudnia 2014 r., ostatni 19 lutego 2015 r. Czas trwania postępowań wyniósł od 44 do 6 dni od złożenia wniosku (od 15 do 1 dnia od otrzymania wszystkich niezbędnych dokumentów).

- Administracyjnie i inżyniersko było to największe wyzwanie, jakie mieliśmy dotąd w województwie – powiedział Jaromir Grabowski, mazowiecki wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego. W ramach odbioru inwestycji kontrole prowadziły także straż pożarna, sanepid i inspekcja ochrony środowiska.

Wydanie pozwoleń na użytkowanie umożliwia inwestorowi przeprowadzenie ostatnich testów sprawdzających dwa systemy – sterowania ruchu kolejowego i ograniczenia prędkości. Przed  dopuszczeniem do ruchu pasażerskiego odbędą się również ćwiczenia straży pożarnej. Centralny odcinek II linii metra ma 6 wentylatorni, 7 stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat-Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński. Liczy ponad 6 km i łączy Wolę z Pragą Północ.

Pliki do pobrania

Podobne tematy

Podziel / Share
27.02.2015, Ilość wejść: 2528, Rejestr zmian

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Newsletter

Najważniejsze informacje na temat pracy Wojewody i ważnych wydarzeń w województwie na Twój e-mail

Polityka prywatności
do góry